Allmänna villkor

Senast uppdaterad:

Detta avtal gäller mellan SmidigBokning (“Leverantören”) och företagskund (“Kunden”). Tjänsten kopplar automatisering till Kundens befintliga verktyg för bokning, påminnelser och betalning.

1. Definitioner

2. Omfattning

Leverantören konfigurerar Tjänsten i Kundens egna konton. Kunden ansvarar för att äga och administrera dessa konton. Leverantören kan vid behov bistå med kontoskapande som tillägg.

3. Leverans & tidsramar

4. Avgifter och betalning

5. Avtalstid och uppsägning

6. Nöjd-kund-garanti (setup)

7. Support & SLA

8. Data, säkerhet och GDPR

9. Immateriella rättigheter

All kod, mallar och automationsflöden som Leverantören utvecklar tillhör Leverantören. Kunden erhåller en icke-exklusiv nyttjanderätt under avtalstiden. Kundens egna varumärken, data och material tillhör Kunden.

10. Acceptabel användning

Tjänsten får inte användas för olagligt innehåll, spam eller intrång i tredje mans rättigheter.

11. Förändringar i Tjänsten

Tjänsten förbättras löpande. Väsentliga ändringar som påverkar funktionalitet eller pris meddelas i förväg när så är rimligt (normalt 30 dagar).

12. Marknadsföring & pilotpris

13. Ansvarsbegränsning

Indirekta skador (t.ex. utebliven vinst) ersätts inte. Leverantörens sammanlagda ansvar per tolvmånadersperiod är begränsat till de avgifter Kunden betalat för Tjänsten under de senaste sex (6) månaderna.

14. Force majeure

Part ansvarar inte för bristande fullgörelse som beror på omständighet utanför partens rimliga kontroll (t.ex. driftstörning hos tredjepart, avbrott i el/tele/Internet, krig, myndighetsbeslut).

15. Sekretess

Parterna ska hålla icke-offentlig information konfidentiell och endast använda den för att uppfylla avtalet.

16. Tillämplig lag och tvist

Svensk lag. Tvist prövas av allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans.

← Tillbaka